نمایندگی فروش چرخدنده دیفرانسیل خودرو

چرخ دنده یک قطعه  چرخان است که دارای دندانه ها (به اصطلاح cogs) منظم است که برای انتقال گشتاور با چرخ دنده دیگر دندانه دار درگیر می شود. چرخ دنده های می توانند سرعت، گشتاور و جهت یک منبع انرژی را تغییر دهند. چرخ دنده ها تقریباً همیشه باعث ایجاد تغییر در گشتاور می شوند و از طریق نسبت دنده آن ها یک تبدیل قدرت مکانیکی ایجاد می کنند.

نمونه های اولیه چرخ دنده ها از قرن چهارم قبل از میلاد در چین (زمان ژان گو سلسله ژو اواخر شرق) کشف شده اند، که در موزه لوویانگ استان هنان چین نگهداری می شوند. اولین چرخ دنده های یافت شده در اروپا طبق مکانیسم متفاوتی ، توسط منجمان برای محاسبه موقعیت های نجومی طراحی شده است. اکنون زمان ساخت آن ها بین 150 تا 100 قبل از میلاد مسیح تخمین زده شده است.

یکی از مهم ترین کاربرد این وسایل استفاده به عنوان چرخدنده دیفرانسیل خودرو می باشد. نمیدانید دیفرانسیل چیست؟ با ما همراه باشید. کار چرخدنده در این مکانیزم بسیار حائز اهمیت است.

نمایندگی فروش چرخدنده دیفرانسیل خودرو

کار چرخدنده دیفرانسیل خودرو چیست؟

کار چرخدنده دیفرانسیل خودرو چیست؟ در اتومبیل ها و سایر وسایل نقلیه چرخ دار، دیفرانسیل اجازه می دهد دوران چرخ خارجی سریعتر از دوران چرخ محرک داخلی باشد. این امر هنگام حرکت وسیله نقلیه ضروری است و عدد دوران هر چرخ را به صورت جدا گانه تنظیم می کند. میانگین سرعت چرخش دو چرخ متحرک برابر است با سرعت چرخش ورودی شافت محور موتور.این مکانیزم بسیار هوشمندانه طراحی شده است. برای مثال افزایش سرعت یک چرخ با کاهش سرعت چرخ دیگر متعادل می شود.

ادعاهای زیادی در مورد اختراع دنده دیفرانسیل وجود دارد، اما این امکان وجود دارد که در بعضی از مناطق، در دوران باستان استفاده شده باشد.در ادامه به مستند ترین این ادعا ها اشاره می کنیم.

100 الی 70 سال قبل از میلاد. مکانیسم دیفرانسیل در حدود این دوره تاریخ گذاری شده است. منبع این ادعا در سال 1902 در یک فروند کشتی توسط غواصان اسفنجی کشف شد و تحقیقات جدید نشان می دهد که از یک دنده دیفرانسیل برای تعیین زاویه بین موقعیت های خورشید و ماه استفاده می کند. این مکانیزم کشف شده در دستگاه های منجمان استفاده می شده.

وسیله نقلیه با دو چرخ محرک این مشکل را دارد که هنگام حرکت، نیروی وارده به یک چرخ با چرخ دیگر هماهنگ نیست. چرخ های محرک باید با سرعت های مختلف بچرخند تا بتواند کشش را حفظ کند. دیفرانسیل اتومبیل به گونه ای طراحی شده است که در حین حرکت یک جفت چرخ، در حالی که به آن ها امکان چرخش در سرعت های مختلف را می دهد، نیروی وارده به هر چرخ را سازماندهی می کند. در وسایل نقلیه فاقد دیفرانسیل، هر دو چرخ مجبور می شوند با همان سرعت موتور بچرخند. این برای یک خودرو غیر ممکن است که بدون دیفرانسیل کار کند.

گشتاوری که با دیفرانسیل به دو چرخ منتقل می شود یکسان است. ولی اگر یک چرخ لغزنده شود، مانند حرکت در یخ یا گل، گشتاور وارده به چرخ درگیر کاهش می یابد. با استفاده از یک دیفرانسیل لغزش محدود، می توان تا حدودی بر این نقطه ضعف غلبه کرد.

جنس چرخدنده دیفرانسیل خودرو

جنس چرخدنده دیفرانسیل خودرو جنس چرخدنده دیفرانسیل از فولاد سخت شده می باشد. البته برخی چرخ دنده ها را نیز از جنس برنج تولید می کنند. چرخ دنده ها به سبب انتقال گشتاور بالا و اصطکاک نقطه ای تمرکز تنش بالایی دارند که در صورت تولید چرخدنده بدون محاسبات لازم و استفاده از آن، قطعا به مشکلات بزرگی برخورد می کنیم.

قیمت خرید چرخدنده دیفرانسیل خودرو

قیمت خرید چرخدنده دیفرانسیل خودرو اگر به دنبال چرخ دنده ای می باشید که هم به صورت مهندسی و استاندارد ساخته شده باشد و در عین حال مقرون به صرفه نیز باشد پیشنهاد ما به شما خرید از مجموعه mashinmadan.ir است. این مجموعه با به کارگیری بهترین ها، بهترین انتخاب برای شما می باشد. جهت تهیه این کالا و یا کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما