تولیدکننده کفشک ترمز خودرو در ایران

اگر بخواهیم در واقعیت امر بنگریم در بسیاری از خودروها، از ترکیب این لنت و کفشک ترمز استفاده می شود که به ترتیب لنت ها در سیستم ترمز دیسک در محور جلو و کفشک در سیستم ترمز درام در محور عقب به کار می رود. 

کفشک ترمز خودرو یکی از قطعات سیستم ترمز خودرو است. 

در اثر این جابه جایی کفشک ترمز و سایر اجزای موجود ، اصطکاک ایجاد شده و باعث عمل ترمز می شود. 

در طی ترمز، انرژی جنبشی موجود در سیستم خودرو به گرما تبدیل می شود.

تولیدکننده کفشک ترمز خودرو در ایران

کاربرد کفشک ترمز خودرو چیست؟

کاربرد کفشک ترمز خودرو چیست؟

  • کاربرد کفشک ترمز در سیستم ترمز ایجاد اصطکاک لازم جهت متوقف کردن خودرو است بنابراین اهمیت زیادی در خودرو دارد و در کنار اجزایی همچون لنت ترمز وجود آن ضروری است.

تا کنون بایستی متوجه این موضوع شده باشید که کفشک ترمز و لنت ترمز یکسان نیستند و در دو گونه ی مختلف از سیستم های ترمز خودرو کاربرد داشته و هرکدام دارای معایب و مزایایی هستند.

اصلی ترین تفاوت هایی که بین کفشک ترمز و لنت ترمز وجود دارد را می توان در دو مورد خلاصه نمود :

  1. محل قرارگیری :نحوه و محل قرار گرفتن کفشک ترمز خودرو و لنت ترمز یکسان نیست.کفشک در داخل درام ترمز بوده اما لنت در داخل فضای کالیبر قرار گرفته و پیرامون دیسک را پوشش می دهد.
  2. کارکرد و طول عمر : کفشک ترمز خودرو عمر بسیار طولانی تری نسبت به لنت ترمز داشته که علت آن را می توان به کارکرد کمتر کفشک نسبت به لنت ترمز نسبت داد.چرا که کفشک در محور عقب خودرو قرار دارد ودر حسن عمل ترمز گرفتن و ایستادن خودرو ، نقش کمتری را ایفا می کند و به عبارتی کاربرد کفشک ترمز در سیستم ترمز کمتر است.

ما در یک چرخ نمی توانیم هم از کفشک ترمز و هم لنت استفاده کنیم اما این امکان برای ما فراهم است که از هر دو در یک خودرو استفاده نماییم که اگر بخواهیم واقعیت امر را در نظر بگیریم در بسیاری از خودرو هایی که در حال حاضر در بازار وجود دارد یا حتی خود ما در حال استفاده از آن ها هستیم به صورت ترکیبی هم از کفشک ترمز و هم از لنت ترمز استفاده شده است که به ترتیب در محور های عقب و جلوی خودرو به کار رفته اند.

جنس کفشک ترمز خودرو

جنس کفشک ترمز خودرو همانطور که در قسمتهای قبلی این مطلب به آن اشاره کردیم  : جنس کفشک خودرو از فلز بوده و قطعه ای خمیده است.

در مورد سیستم ترمز درام که کفشک های فلزی و پد های مختلف آن را تشکیل داده اند نظرات مختلفی وجود دارد اما چیزی که واضح است این است که این سیستم عموما در خودرو های قدیمی کاربرد داشته و به تنهایی پاسخگوی سیستم های ترمز خودروهای مدرن نیست و نیاز است که به صورت ترکیبی به کار روند تا کاربرد کفشک ترمز به خوبی در خودروهای جدید به حداکثر خود برسد.

برخی افراد این سیستم را از رده خارج می دانند اما عده ی زیادی معتقدند که سیستم درام و کفشک ترمز خودرو یکی از بهترین گزینه ها برای محور عقب خودرو است.

مزایای سیستم ترمز درام و کفشک ترمز خودرو :

  • تعمیر آسان و شرایط نگهداری راحت
  • هزینه ساخت و خرید ارزان نسبت به سایر سیستم های ترمز خودرو
  • قابل استفاده همزمان با سیستم ترمز دیسکی (لنت ترمز)
  • معایب سیستم ترمز درام و کفشک ترمز خودرو :


  • ورود آب ناشی از بارش باران در آن و عدم خروج آب از آن به دلیل ساختار خاص آن که در این صورت نمی تواند اصطکاک لازم برای ترمز خودرو را ایجاد کند و ترمز با اختلال مواجه می شود.
  • به دلیل ساختار و طراحی آن ، ایجاد گرما سریع تر اتفاق می افتد و همچنین عمل خنک شدن سیستم درام و کفشک ترمز به کندی رخ می دهد
  • گرمای تولیدی بیش از حد در سیستم درام باعث کاهش اصطکاک کفشک ترمز خودرو و درام می شود و ترمز با اختلال مواجه می شود.

فروشنده کفشک ترمز خودرو با قیمت عالی

فروشنده کفشک ترمز خودرو با قیمت عالی برای خرید کفشک ترمز بهتر است علاوه بر خرید حضوری به فکر خرید و استعلام قیمت و موجودی از فروشندگان معتبر در سطح فضای اینترنت و وب سایت ها باشید.

قطعا یافتن یک مجموعه معتبر که بتواند کفشک ترمز خودرو را با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار شما قرار دهد سخت و زمان بر خواهد بود.

اما قصد داریم این موانع را از میان برداشته و به راحتی پلی میان شما مشتریان عزیز و فروشندگان معتبر انواع سیستم ترمز خودرو ایجاد کنیم که قطعا می تواند کار شما را به آسانی پیش ببرد و به راحتی آنچه که نیاز دارید را با کیفیتی مثال زدنی تهیه نمایید.

همچنین بهتر است به طور مستقیم با واحد فروش ارتباط گرفته سوالات و نیاز های خود را در زمینه کفشک ترمز خودرو ، چگونگی تشخیص جنس کفشک مرغوب و سایر موارد جویا شوید.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما