نمایندگی فروش فنرلول بوژی واگن

در حال حاضر نمایندگی‌هایی که میتوان گفت در سطح کشور در زمینه فروش فنرلول‌ بوژی‌ واگن در سطح کشور فعالیت دارند در شهرهای تهران اصفهان شیراز و سیستان هستند که در مجموعه صنایع خودروسازی و واگن سازی به شکل گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد فروش فنرلول بوژی واگن که عمدتا در سیستم های فنربندی قسمتی از واگن‌های باری صنایع ریلی بکار گرفته میشود.

این نوع فنرلول بوژی ساخته شده اند که اختصاص به صنایع واگن سازی دارد از استانداردهای خاص فنی و تکنیکی برخوردار است نمایندگی های فروش فنرلول بوژی واگن بر این باورند که به دلیل مکانیسم های مختلفی که برای تولید این قطعات بکار گرفته شده فروش محصولات خود را باقیمت مناسب و کارایی بالا عرضه میدارند.


نمایندگی فروش فنرلول بوژی واگن

ساختار فنرلول بوژی واگن چگونه است؟

ساختار فنرلول بوژی واگن چگونه است؟

درمورد تکنیک ساختار فنرلول باید بگوییم فنرلول بوژی در واقع یک قطعه مکانیکی است که در ذخیره سازی و رهاسازی انرژی به کارگیری می‌شود و ساختار این نوع فنرلول بصورت فرم دهی با دستگاه های تمام اتوماتیک یا بعضا با قالب‌های دستی انجام می‌شود که این فنرلول ‌‌‌‌ها انواع مختلفی دارند بوژی‌ از ریشه کلمه BOGIE و معادل لاتین آن TRUCK می‌باشد.

طبق استاندارد های بین المللی UIC ساختار تمامی واگن‌هایی که فاصله دو محور آن بیشتر از 9متر باشد لزوما باید به سیستم بوژی تجهیز گردد هر واگن دارای حداقل دو بوژی است که در ساختار واگن بکاررفته فنرلول یک قطعه فلزی است که کار اصلی آن ایجاد ارتعاش برای دفع و جذب نمودن  ضربه های دریافتی است فنرها ضرایب مختلفی دارند که به طور کامل به جنس و حالت فیزیکی آن بستگی دارد وجود این تفاوت‌ها باعث شده میزان انرژي در انواع فنرها تفاوت داشته باشد


کاربرد فنرلول بوژی واگن

کاربرد فنرلول بوژی واگن کاربرد فنرلول واگن در صنایع راه آهن از اهمیت خاصی برخوردار است بوژی در واقع برگرفته از کلمه زبان فرانسوی به معنای لغوی محور است بوژی یا ارابه واگن به نوعی تریلر گفته میشود که محورهایی مناسب با میزان بار دارد که به منظور حمل و نقل بارهای بسیار سنگین بکار میرود. بخاطراینکه فشار بار وارده بر روی ریل را کاهش دهد همچنین مقدار چسبندگی در واگن ها کیفیت اصلی آنرا تشکیل می‌دهد.

فنرلول بوژي در واقع سامانه حرکتی واگن را تشکیل می‌دهدکه هر واگن حداقل دارای دو بوژی در زیر شاسی خود می باشد در کل سیستم حرکت ماشینهای ریلی بر روی ریل سیستم نوسانی ایجاد می کند این حرکات نوسانی در اثر بارهای متغیر دینامیکی‌وشوک‌های وارده حاصل از تغییر سرعت و ترمز ارتعاشاتی در مجموعه واگن ایجاد می شود که باید به نحوی کنترل و خنثی شود.

چرا که عدم کنترل آن باعث افزایش فرسودگی قطعات می شود و احتمال خطر خروج واگن از ریل بیشتر می‌شود کاربرداین سیستم باعت تحمل وزن بار و جذب کلیه ارتعاشات و تکان‌ها میشود و استهلاک واگن را به تاخیر می اندازد همچنین باعث ایمنی و پایداری وسایل نقلیه ریلی می گردد.

سازندگان فنرلول بوژی واگن در ایران

سازندگان فنرلول بوژی واگن در ایران

سازندگان فنرلول بوژی درایران که امروزه دراین صنعت دارای تخصص می باشند سابقه ای بیش از نیم قرن تولید در ساخت انواع فنرهای تخت ساده و فنر تخت پارابولیک و فنر لول بوژی واگن و سایر فنرها تولیدکننده در صنایع واگن های باری درکشور می باشند طول عمربالا و مقاومت بسیار زیادی که فنرلول بوژی دارد باعث شده تا این نوع فنرها نسبت به فنرهای تخت مناسب تر باشند و همچنین نیازی به تنظیمات پیچیده ندارند و به ندرت فرسوده می شوند.

این نوع فنرها ویژگی‌های منفی نیز دارند که میتوان به تحمل وزن محدودشان اشاره کرد که همین عامل باعث ضعیف شدن فنرلول در طول زمان می شود و گذشت زمان نیز از کارایی مفید آنها می کاهد سازندگان فنرلول بوژی در ایران  بخاطر نداشتن اطلاعات بروز در زمینه ساخت و طراحی و مهندسی در سطح محدود وارد این حوزه شده اند این مقوله در بسیاری از شرکت‌های مجهز و خاص ساخت فنرلول منطبق با استانداردهای طراحی بین المللی انجام می‌گیرد.


دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما